POLITICA DE PRELUCRARE A DATELOR CU CARACTER PERSONAL
PRIN INTERMEDIUL
APELURILOR TELEFONICE
Definitii
►
„Date cu caracter personal”: orice informatii privind o persoana fizica
identificata sau identificabila. O persoana fizica identificabila este o
persoana care poate fi identificata direct sau indirect, in special
prin referire la un element de identificare, cum ar fi: nume, numar de
identitate, imagine, date localizare etc.
!
Pentru claritate, datele cu caracter personal vizeaza, in sensul
prezentei politici, informatii cu privire la clientul sau potentialul
client al Art Import Solution SRL.
►
„Prelucrare”: orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra
datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter
personal, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, stucturarea,
stocarea, adaptarea sau modificarea, extragerea, consultarea,
utilizarea, divulgarea prin transmitere, diseminarea sau punerea la
dispozitie in orice alt mod, alinierea sau combinarea, restrictionarea,
stergerea sau distrugerea.
►
„Operator”: o persoana fizica sau juridica, autoritate publica, agentie
sau alt organism care singur sau impreuna cu altele, stabileste
scopurile si mijloacele de prelucrare a datelor cu caracter personal.
!
In privinta proceselor de prelucrare descrise in cadrul prezentei
politici, atat Art Import Solution SRL, cat si furnizorii care listeaza produse
pe platforma www.orangedeal.ro, detin calitatea de operatori de date
independenti.
2. Dispozitii generale
Activitatile
de call-center ale Art Import Solution SRL, respectiv ale furnizorilor
societatii, care isi listeaza produsele pe platforma www.orangedeal.ro,
ce actioneaza in calitate de operatori independenti de date cu caracter
personal, implica o prelucrare a datelor dumneavoastra.
Art Import Solution SRL ofera garantiile necesare asupra faptului ca prelucreaza
datele dumneavoastra, in calitate de Operator, numai cu respectarea
legislatiei in materie, prelucrarile fiind efectuate doar de personalul
Operatorului instruit periodic cu privire la protectia datelor si care
respecta politicile interne aplicabile la nivelul Art Import Solution SRL.
Prin
intermediul prezentei politici, Operatorul va informeaza in legatura cu
prelucrarea datelor dumneavoastra cu caracter personal, realizata in
contextul efectuarii de apeluri telefonice in scopul confirmarii si
onorarii comenzilor plasate, solutionarii sesizarilor/ reclamatiilor,
dar si pentru furnizarea oricaror informatii care va sunt necesare in
legatura cu produsele si serviciile prezentate pe website-ul
www.orangedeal.ro.
Prezenta
Politica se raporteaza doar la datele dumneavoastra cu caracter
personal pe care noi si furnizorii nostri le prelucram in contextul
efectuarii de apeluri telefonice. Pentru claritate, Politica de call
center descrie masurile de securitate si modalititatile de prelucrare a
datelor efectuate la nivelul Operatorului Art Import Solution SRL.
Operatorul
va informeaza ca a implementat toate masurile necesare pentru a mentine
confidentialitatea datelor dumneavoastra, acestea fiind prelucrate
numai de personalul Operatorului instruit cu privire la prelucrarea de
date personale si autorizat in acest sens.
3. Ce categorii de date cu caracter personal prelucram in cadrul activitatilor de call center?
In
momentul in care intrati in legatura telefonica cu personalul nostru
din call center sunt prelucrate in mod automat, ca date cu caracter
personal, atat vocea dumneavoastra, cat si numarul de telefon, dar si
alte categorii de date personale pe care ni le punteti la dispozitie in
contextul convorbirilor telefonice si care se pot referi la: nume si
prenume, adresa de e-mail, adresa de livrare a produsului, cont bancar
(pentru returnarea sumelor) etc.
Conversatiile
telefonice sunt inregistrate in scopul imbunatatirii calitatii
convorbirilor, astfel ca datele dumneavoastra vor fi accesibile
Operatorului numai pentru perioada in care sunt pastrate aceste
convorbiri, care va fi detaliata in cadrul sectiunilor nr. 2 si 5 din
prezenta politica.
Operatorul
isi rezerva dreptul de a va solicita informatii suplimentare, insotite
de documente doveditoare, prin intermediul e-mailului, tiparite sau in
orice alt mod considerat oportun pentru acesta.
4. Cum colectam datele personale in cadrul activitatilor de call center?
Apelurile
telefonice gestionate de personalul din call center se pot realiza in
doua directii, astfel: fie dumneavoastra efectuati un apel catre call
center, context in care sunteti informat cu privire la inregistrarea
conversatiei telefonice, fie sunteti contactat de operatorii nostri, in
situatia in care ati efectuat o comanda de produse, pentru ca aceasta sa
fie confirmata, ati incercat sa ne contactati anterior sau in cazul in
care se impun lamuriri suplimentare cu privire la produsele noastre,
livrarea acestora etc.
Inregistrarea Apelurilor
•
Pentru apelurile receptionate, inainte de stabilirea legaturii
telefonice, mesajul de intampinare va mentiona faptul ca apelul
presupune o prelucrare a datelor dumnavoastra cu caracter personal si se
va recomanda consultarea prezentei politici si a Politicii de
Confidentialitate de pe site, care contine informatii detaliate despre
prelucrarile de date ocazionate de diverse situatii (efectuarea de
apeluri telefonice, completarea formularelor disponibile pe site,
plasarea unei comenzi etc.).
•
In contextul in care sunteti contactati de operatorii din call center,
veti intra in mod direct in legatura cu unul dintre operatorii nostri.
Conversatia telefonica este inregistrata si in acest caz, iar
prelucrarilor astfel ocazionate le sunt aplicabile atat prevederile
acestei politici, cat si ale Politicii de Confidentialitate de pe
website-ul nostru.
Inregistrarea
apelului se va opri automat in momentul in care se procedeaza la
inchiderea acestuia sau in eventualitatea in care nu se doreste
continuarea apelului.
Inregistrarile
sunt pastrate la nivelul Operatorului numai pe durata necesara scopului
pentru care datele sunt prelucrate, perioada care nu va depasi in
niciun caz 30 de zile calendaristice, urmand ca la momentul expirarii
duratei de retentie a acestor inregistrari, datele sa fie sterse in mod
automat, fara posibilitatea recuperarii acestora.
Cu
titlu de exceptie, inregistrarile conversatiilor telefonice continand
sesizari/ reclamatii pot fi pastrate la nivelul Operatorului, in
interesul sau legitim, pentru o perioada mai mare de 30 de zile, in
scopul de a le pune la dispozitia autoritatilor competente, la
solicitarea acestora, pentru solutionarea reclamatiilor, dar si pentru
ca Operatorul sa poata face dovada indeplinirii cu buna - credinta a
obligatiilor sale vis-a-vis de cumparatori.
Accesul
la aceste inregistrari este unul limitat, statiile de lucru la nivelul
carora acestea sunt stocate fiind securizate, acestea putand fi accesate
de persoanele autorizate numai in baza unui user si a unei parole
unice.
Metode alternative de comunicare in eventualitatea in care persoana vizata nu doreste ca apelul sa fie inregistrat
In
eventualitatea in care nu doriti ca apelurile telefonice sa fie
inregistrate, puteti transmite solicitarile/ sesizarile/ cererile
dumneavoastra astfel:
• prin intermediul postei si/sau serviciilor de curierat la sediul nostru;
• prin intermediul formularelor de contact, reclamatii sau retur, disponibile pe site-ul www.orangedeal.ro;
• prin transmiterea unui e-mail la adresa: contact@orangedeal.ro.
5. In ce scopuri prelucram datele dumneavoastra cu caracter personal?
Operatorul
inregistreaza apelurile telefonice si prelucreaza datele pe care ni le
furnizati prin intermediul acestora in urmatoarele scopuri:
• Pentru confirmarea comenzilor plasate;
• Pentru oferirea de informatii suplimentare;
• Pentru a putea solutiona reclamatiile/ sesizarile dumneavoastra;
• Pentru imbunatatirea calitatii serviciilor si a convorbirilor telefonice;
• Pentru verificarea inregistrarilor in situatia unei plangeri si/sau reclamatii ulterioare.
In
aceste scopuri, inregistrarile conversatiilor telefonice pot fi
transmise si catre furnizorii nostri care isi listeaza produsele pe
platforma Picpac, la solicitarea acestora, si care prelucreaza datele
dumneavoastra in calitate de operatori independenti.
6. Temeiul prelucrarii datelor cu caracter personal
Art Import Solution SRL prelucreaza datele dumneavoastra cu caracter personal in
contextul convorbirilor telefonice in baza urmatoarelor temeiuri legale:
Art.
6, alin. (1), lit. b) din Regulamentul General privind Protectia
Datelor (GDPR), care prevede ca: “prelucrarea este legala numai daca si
in masura in care (…) prelucrarea este necesara pentru executarea unui
contract la care persoana vizata este parte sau pentru a face demersuri
la cererea persoanei vizate inainte de incheierea unui contract.” In
baza acestui temei va putem prelucra datele personale in scopul
preluarii, inregistrarii sau confirmarii si onorarii comenzilor
dumneavoastra.
In
baza interesului legitim al Operatorului, prevazut la art. 6, alin.
(1), lit. f) din GDPR, conform caruia: “prelucrarea este legala numai
daca si in masura in care (…) prelucrarea este necesara in scopul
intereselor legitime urmarite de operator sau de o parte terta, cu
exceptia cazului in care prevaleaza intersele sau drepturile si
libertatile fundamentale ale persoanei vizate, care necesita protejarea
datelor cu caracter personal, in special atunci cand persoana vizata
este un copil.” Interesul legitim al Operatorului se poate referi la
solutionarea sesizarilor primite din partea dumneavoastra, dar si la
oferirea de informatii suplimentare in legatura cu modalitatile de
livrare, de acordare a garantiei, speicificatiile produsului,
imbunatatirea calitatii convoririlor si serviciilor etc.
7. Perioada de retentie a datelor cu caracter personal
Operatorul
va pastra datele dumneavoastra personale prelucrate in contextul
convorbirilor telefonice pentru o durata de timp rezonabila raportat la
scopul prelucrarii datelor, care nu va depasi 30 de zile calendaristice,
urmand ca la finele acestei perioade datele sa fie sterse in mod
automat, fara posibilitatea de recuperare.
In
mod exceptional, inregistrarile conversatiilor telefonice continand
sesizari/ reclamatii pot fi pastrate la nivelul Operatorului, in
interesul sau legitim, pentru o perioada mai mare de 30 de zile, in
scopul de a le furniza autoritatilor competente, la solicitarea
acestora, pentru solutionarea reclamatiilor, dar si pentru ca Operatorul
sa poata face dovada indeplinirii cu buna - credinta a obligatiilor
sale vis-a-vis de cumparatori.
8. Accesul la convorbirile telefonice inregistrate
Art Import Solution SRL depune in mod constant diligentele necesare pentru a se
asigura ca personalul sau avand acces la inregistrarile telefonice este
instruit in mod periodic cu privire la prelucrarea datelor cu caracter
personal de care ia cunostinta in contextul exercitarii atributiilor
profesionale.
Astfel,
convorbirile inregistrate pot fi accesate numai de persoanele
autorizate pentru evaluarea si verificarea apelurilor, dar si de catre
autoritatile competente, la solicitarea acestora.
9. Modalitatea de prelucrare a datelor personale
Datele
dumneavoastra vor fi prelucrate si stocate in medii sigure, la nivelul
platformelor si sistemelor specifice activitatilor de call center si/
sau pe dispozitive electronice securizate, utilizate la nivelul
Operatorului.
10. Tansferul de date cu caracter personal
Datele dumneavoastra sunt prelucrate pe teritoriul Uniunii Europene, prin intermediul unor servere interne securizate.
Operatorul
se obliga ca datele colectate sa fie prelucrate numai in conformitate
cu scopurile declarate si sa nu faca publica, sa vanda, inchirieze,
licentieze, transfere etc. neautorizat baza de date continand informatii
referitoare la datele dumneavoastra vreunui tert neimplicat in
indeplinirea scopurilor declarate, cu exceptia situatiei in care
transferul/accesarea/vizualizarea/etc. este cerut/a de catre organele
abilitate, in cazurile prevazute de reglementarile in vigoare la data
producerii evenimentului.
11. Drepturile dumneavoastra, in calitate de persoana vizata
In
raport cu Operatorul de date Art Import Solution SRL dispuneti, in calitate de
persoana vizata, de urmatoarele drepturi in legatura cu datele
dumneavoastra cu caracter personal, prelucrate in contextul apelurilor
telefonice:
Dreptul
la acces inseamna dreptul persoanei vizate de a obtine o confirmare din
partea Operatorului ca acesta prelucreaza sau nu datele cu caracter
personal care o privesc si, in caz afirmativ, acces la datele respective
si la informatii privind modalitatea in care sunt prelucrate datele.
!
Nota: Operatorul poate solicita informatii suplimentare necesare pentru
a confirma identitatea persoanei vizate inainte de a permite accesul
acesteia la datele cu caracter personal sau de a actiona in legatura cu
exercitarea drepturilor mentionate in cuprinsul acestei sectiuni.
Dreptul
la rectificare se refera la corectarea, fara intarzieri nejustificate, a
datelor cu caracter personal inexacte prelucrate sau la completarea
acestora, in cazul in care sunt incomplete. Acestea pot fi modificate
prin transmiterea unui e-mail la adresa contact@orangedeal.ro.
Dreptul
la eliminarea datelor/ dreptul la stergerea acestora din baza de date
inseamna dreptul persoanei vizate de a solicita sa ii fie sterse datele
cu caracter personal, fara intarzieri nejustificate, in cazul in care se
aplica unul dintre urmatoarele motive: acestea nu mai sunt necesare
pentru indeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau
prelucrate; isi retrage consimtamantul si nu exista niciun alt temei
juridic pentru prelucrare; se opune prelucrarii si nu exista motive
legitime care sa prevaleze; datele cu caracter personal au fost
prelucrate ilegal; datele cu caracter personal trebuie sterse pentru
respectarea unei obligatii legale; datele cu caracter personal au fost
colectate in legatura cu oferirea de servicii ale societatii
informationale.
Dreptul
la restrictionarea prelucrarii poate fi exercitat in cazul in care
persoana vizata solicita limitarea prelucrarii datelor sale cu caracter
personal, caz in care acestea vor fi utilizate strict pentru exercitarea
celorlalte drepturi legale ale persoanei vizate, inclusiv pentru a
raspunde la orice solicitari/ reclamatii din partea acesteia.
Dreptul
la portabilitate se refera la dreptul de a primi datele personale
intr-un format structurat, utilizat in mod curent si care poate fi citit
automat si la dreptul ca aceste date sa fie transmise direct altui
operator, atunci cand prelucrarea are ca temei consimtamantul sau
executarea unui contract si se efectueaza prin mijloace automatizate,
daca acest lucru este fezabil din punct de vedere tehnic.
Dreptul
la opozitie vizeaza dreptul persoanei vizate de a se opune prelucrarii
datelor personale atunci cand prelucrarea este necesara pentru
indeplinirea unei sarcini care serveste unui interes public sau cand are
in vedere un interes legitim al Operatorului.
Dreptul
de a se opune la prelucrarea datelor in baza unor decizii individuale
automate se refera la faptul ca persoana vizata are dreptul de a nu face
obiectul unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automata, inclusiv
crearea de profiluri, care produce efecte juridice care privesc
persoana vizata sau o afectează in mod similar intr-o masura
semnificativa. Cu toate acestea, nu va fi posibila exercitarea acestui
drept in cazul in care decizia este necesara pentru incheierea sau
executarea unui contract intre persoana vizata si Operatorul, este
autorizata de dreptul aplicabil Operatorului, cu conditia sa se asigure
protectia adecvata a drepturilor, libertatilor si intereselor
persoanelor vizate; sau se bazeaza pe consimtamantul persoanei vizate
obtinut cu respectarea legislatiei in vigoare.
!
Nota: Va rugam sa aveti in vedere faptul ca, in cazuri justificate,
Operatorului ii este permis prin lege sa refuze sa actioneze potrivit
solicitarilor dumneavoastra, caz in care acesta va oferi argumente
scrise cu privire la acest refuz.
Dreptul
de a se adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii
Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP). In situatia in care persoana
vizata considera ca drepturile prevazute mai sus au fost incalcate, are
posibilitatea de a se adresa ANSPDCP prin depunerea unei plangeri.
Datele
de contact ale ANSPDCP sunt urmatoarele: Bucuresti, B-dul G-ral.
Gheorghe Magheru 28-30, Sector 1, cod postal 010336; Telefon:
+40.318.059.211/+40.318.059.212; Fax: +40.318.059.602; E-mail:
anspdcp@dataprotection.ro; Pagina web: www.dataprotection.ro.
Pentru
exercitarea drepturilor prevazute mai sus persoana vizata se va adresa
Operatorului prin transmiterea unei solicitari la adresa: Sat Dobroesti, Comuna Dobruesti, Str. Stejarului, nr. 8B sau la
adresa de corespondenta electronica contact@orangedeal.ro.
De
asemenea, in cazul in care exista intrebari cu privire la continutul
prezentei politici sau cu privire la datele colectate in contextul
activitatii de call center sunteti invitat sa transmiteti o solicitare
scrisa la adresele de corespondenta/ de e-mail sus – mentionate.
Persoanele
care transmit astfel de solicitari sunt rugate sa precizeze in
subiectul e-mailului/ pe plicul de corespondenta informatii precum
“protectia datelor”, “GDPR” sau “date personale”, in acest mod existand
garantia ca solicitarile vor fi tratate cu prioritate.
In
calitate de persoana vizata veti primi un raspuns la solicitarea
dumneavoastra intr-un termen de 30 de zile de la primirea solicitarii, o
extindere a acestui termen putand opera numai in situatii exceptionale.
In aceste cazuri veti fi informat in mod corespunzator cu privire la
acest termen.
Prezenta
Politica de call center se completeaza cu prevederile Politicii de
confidentialitate, disponibila pe pagina web a Operatorului.